• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  4. פרויקטים
  5. מיומנויות למידה במדע

מיומנויות למידה במדע

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' בת-שבע אלון
  • ד"ר זהבה שרץ

צוות פרויקט:

  • ד"ר אורנית ספקטור-לוי
  • ד"ר ליאורה ביאלר
  • ד"ר טלי שפירא

מזכירות ואדמיניסטרציה:

עדי דגן דדוש

תקציר:

תכנית מיומנויות למידה במדע, פותחה במחלקה ומופעלת בהצלחה מאז 2006 בישראל, אנגליה, ברזיל, סינגפור ומדינות נוספות.

 

 

בהתבסס על ממצאי מחקרים שהצביעו על היעדר יכולות אקדמיות מדעיות בקרב תלמידי בתי ספר תיכוניים ובוגרים, פותחה תוכנית LSS לראשונה בשנות התשעים בעברית והורחבה בשנים 2005-2012. התכנית פותחה גם באנגלית כפרויקט שיתופי עם תוכנית גטסבי והמרכז לתכניות לימודים נפילד בבריטניה. תוכנית LSS מספקת מודל וחומרי הוראה לשילוב כישורי למידה מסדר גבוה עם תכנים במדע, וכוללת חוברת לתלמיד, מדריך למורה ואתר מלווה. ממצאי המחקר הראו כי בתלמידים שהתנסו בלמידת LSS מתוכננת ומפורשת בשילוב 'הערכה לשם למידה' באמצעות משימות ביצוע הגיעו להישגים טובים יותר במשימות מדעיות מאשר תלמידים שלמדו בהוראת מדע מסורתית. חומרי LSS הותאמו והופצו בבריטניה ביותר מ -3,000 בתי ספר תיכוניים מאז 2006. תוכנית LSS מותאמת כעת גם בסינגפור ובברזיל, וזוכה להתעניינות בינלאומית במדינות אחרות (לטביה, קנדה וארה"ב).

לקריאה נוספת:

  • Scherz Z. and Spektor-Levy O. "Learning Skills for Science (for grades 14-16) ":
    • (a) Activity Book
    • (b) Teacher Guide
    • (c) Tutors' Manual
  • Science Enhancement Programme, Weizmann Institute of Science and Nuffield Curriculum Centre, 2005 (1st edition), 2006 (2nd edition), UK.
  • Scrace, J., Scherz Z. and Spektor-Levy O. "Learning Skills for Science (Post-16)", Science Enhancement Programme and Nuffield Curriculum Center, 2009, UK.
  • Spektor-Levy O. and Scherz Z., "Scientific Communication",The Weizmann Inst. of Science, Student book , (in Hebrew), 1999.
  • Spektor-Levy O. and Scherz Z., "Scientific Communication", The Weizmann Inst. of Science, Teacher Guide , , (in Hebrew), 2001

מאמרים

  • Scherz Z.*, Spektor-Levy O. and Eylon B. "Teaching Communication skills in Science : Tracing Teacher Change"; Teaching and Teacher Education, 24(.2), 462-477, 2008.
  • Spektor-Levy O., Eylon B. and Scherz, Z.* "Teaching Scientific Communication Skills in Science Studies – does it Make a Difference?"; International Journal of Science and Mathematics Education, 7: 875-903 ,2009.
  • Scherz Z.*, Bialer, L., and Eylon, B., "Learning Skills for Science (LSS): the Synergy between Design and Evaluation Methodology in a Reflective CPD Programme". Research in Science and Technological Education, 26(1), 45-65, 2011.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק