צוות מוביל:
- ד"ר יעל שוורץ – ראש מרכז המורים הארצי למורי מו"ט חט"ב ולמורי מוט"ל, ראש פרוייקט קהילות אזוריות.
צוות פרויקט:
- סטפני ביסמוט
- ד"ר מרסל פריליך קפלון
- ד"ר זהבה שרץ
- רחל נתנאלי
מזכירות ואדמיניסטרציה:
עדי דגן דדושתקציר:
קהילות מורי מו"ט בחט"ב החלו לפעול בשנת 2016. כיום פועלות 20 קהילות אזוריות בכל רחבי הארץ, כולל שתי קהילות במגזר הבדואי, וקהילה במגזר הדרוזי. בנוסף, פועלות שלוש קהילות ארציות: קהילת המגזר ההתיישבותי, ושתי קהילות מנחי קהילות אזוריות.
מטרות קהילות המורים
- לשפר את הוראת מדע וטכנולוגיה תוך חקר הפרקטיקה בכיתות, איתור קשיים, ומתן מענה מותאם להתמודד עם קשיים אלו.
- לטייב תהליכי הוראה-למידה הערכה בתחומי הדעת, בתחום החקר וההתנסויות המעשיות, בתחום הקניית מיומנויות, בתחום הרגשי-אפקטיבי, בתחום ההוראה ההיברידית ובתחום מענה לשונות לומדים.
- לספק מסגרת יציבה ותומכת למורי הקהילה, להוות מקום בטוח לשיח רפלקטיבי, פיתוח נורמות לשיתוף בקשיים ובהצלחות, ולחשיבה חדשנית ויצירתית הוראה בעידן הלמידה מרחוק.
- לחזק את הקשר בין המורים השותפים לקהילה ולקרב לבבות בין מגזרים שונים: דתיים וחילוניים, יהודים, ערבים בדואים ודרוזים.
לקריאה נוספת:
שרץ, ז. (2018). רשת קהילות לומדות במציאות של עולם משתנה: המקרה של מדע וטכנולוגיה בחטיבת הביניים. קריאת ביניים גיליון 31.
Eylon, B.S., Scherz, Z., & Bagno, E. (2020). Professional Learning Communities of Science Teachers: Theoretical and Practical Perspectives. In STEM Teachers and Teaching in the Digital Era (pp. 65-89). Springer, Cham.