• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. כימיה
  4. פרויקטים
  5. PROFILES

PROFILES

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • ד"ר רחל ממלוק-נעמן
  • פרופ' אבי הופשטיין

צוות פרויקט:

  • פרופ' בלונדר רון
  • ד"ר מלכה יאיון
  • ד"ר דבורה קצביץ

מזכירות ואדמיניסטרציה:

שני מוצא

תקציר:

PROFILES הינו פרויקט אירופאי שנוסד על ידי הועדה האירופאית FP7
(European Commission's FP7) כדי לקדם את ה"הוראה בדרך החקר" (Inquiry based science education IBSE). הייחוד של הגישה של PROFILES הינה ההתמקדות בהעלאת המסוגלות העצמית של מורים למדעים. הרגשה זו אמורה לבוא לידי ביטוי ברמה גבוהה של מקצוענות וביטחון המאפשרת ללמד תלמידים בצורה משמעותית מבחינה חינוכית ומוטיבציונית, על פי רוח התכנית PROFILES.

PROFILES שואפת להקנות למורים הבנה של היותם חלק מקהילה של עמיתים שמחנכים להוראת מדעים בבתי ספר ולא רק מלמדים את המקצוע.

התכנית דוגלת בהוראה רלבנטית ומאתגרת של תלמידים תוך מעורבותם בפיתוח המיומנויות הלימודיות שלהם תוך כדי לימוד בדרך החקר.

PROFILES דוגלת בתמיכה במורים באמצעות השתלמות ארוכת טווח אשר במהלכה המורים יתפתחו, יקבלו השראה ועזרה על פי הדרישות שלהם. התפתחות זו מנסה לאפשר למורים למצוא דרכים להגברת המוטיבציה האינטרינסית (רלבנטיות, משמעות,חשיבות) לצד מוטיבציה אקסטרינסית (עידוד מהמורה, אווירה כיתתית, וביסוס החומר הנלמד). בצורה זו, התכנית שואפת להפוך את הוראת המדעים למשמעותית יותר בהקשר תרבותי שונה. ההתפתחות המקצועית של המורה המלמד הוראה בדרך החקר, הינה בהיבטים שונים: בהיבט פילוסופי, בהיבט של הטמעת תוכניות לימודית ובהיבט המוטיבציוני של התלמיד.

ההתפתחות המקצועית כוללת התערבות של המורים בבית ספרם לצורך קידום הלימוד של תלמידיהם בדרך החקר במטרה לחנך אותם דרך מדע: להקנות לתלמידים מיומנויות הדרושות לאזרח באשר הוא. אחת המיומנויות החשובות העוברות כחוט השני בכל הפעילויות, היא מיומנות קבלת החלטות בסוגיות סוציו-מדעיות. סוגיות בהן נדרש ידע מדעי לצורך קבלת החלטות בעלות היבט חברתי, כמו: האם כדאי לעודד שימוש בביו-דיזל (דלק ממקור צמחי)? באיזה קרם הגנה כדאי לי להשתמש? באיזה שמפו עלי לבחור? וכו'. בהשתלמות תינתן תמיכה כדי שהמורים יפתחו פעילות חדשה או ישתמשו בפעילות קיימת מתוך בנק של פעילויות (PARSEL). בכל מקרה, יש חשיבות גדולה לכך שהיא תהיה מותאמת למורה ולכיתתו.

לקריאה נוספת

לקריאה נוספת:

  • PROFILES באתר קבוצת הכימיה
  • תיאור הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק