• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. התרומה והרלוונטיות של לימודי מתמטיקה אקדמיים להוראת מתמטיקה בבית הספר העל-יסודי

התרומה והרלוונטיות של לימודי מתמטיקה אקדמיים להוראת מתמטיקה בבית הספר העל-יסודי

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' רוחמה אבן

צוות פרויקט:

  • אנה הופמן
  • יוכבד מייטליס
  • פרופ׳ מריטה ברבש (מכללית אחווה ומכון ויצמן למדע)
  • ד׳׳ר ג׳וזי שמש (מכללת אחווה ומכון ויצמן למדע)

מזכירות ואדמיניסטרציה:

ורד שטנשטיין

תקציר:

חקר התרומה והרלוונטיות של לימודי מתמטיקה אקדמיים להוראת מתמטיקה בבית הספר העל יסודי, תוך התמקדות בשני מימדים של ידע מתמטי להוראה.

 

 

בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, הכשרת מורים למתמטיקה בבית הספר העל-יסודי כוללת מרכיב נכבד של קורסים אקדמיים במתמטיקה, הניתנים על ידי מתמטיקאים. המחקר בוחן את התרומה והרלוונטיות של לימודי מתמטיקה אקדמיים להוראת מתמטיקה בבית הספר העל יסודי, תוך התמקדות בשני מימדים של ידע מתמטי להוראה: ידע של נושאים, מושגים, פרוצדורות, והיחסים ביניהם, וידע על טבעה של המתמטיקה.

לקריאה נוספת:

  • Even, R. (2011). The relevance of advanced mathematics to teaching secondary school mathematics: Practitioners’ views. ZDM – The International Journal on Mathematics Education, 43, 941-950. DOI 10.1007/s11858-011-0346-1
  • Hoffmann, A. & Even, R. (2018). What do mathematicians wish to teach teachers in secondary school about mathematics? In E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter (Eds.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 99-106). Umeå, Sweden: PME.
  • Hoffmann, A. & Even, R. (2019). Contribution of academic mathematics to teacher learning about the essence of mathematics. In M. Graven, H. Venkat, A. Essien, & P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 360-367). Protea, South Africa: PME.
  • Hoffmann, A. & Even, R. (in press). What do teachers learn about the discipline of mathematics in academic mathematics courses? In Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME.
  • Mytlis, Y. & Even, R. (in press). Contribution of academic mathematics studies to teaching topics from the high-school curriculum. In Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME.
  • Shamash, J., Barabash, M., & Even, R. (2018). From equations to structures: Modes of relevance of abstract algebra to school mathematics as viewed by teacher educators and teachers. In N. Wasserman (Ed.), Connecting Abstract Algebra to Secondary Mathematics, for Secondary Mathematics Teachers (pp. 241-262). Research in Mathematics Education, Springer, Cham.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק